Alla inlägg den 24 september 2008

Av josefin silvhem - 24 september 2008 17:35

Har varit och kikat runt lite i era bloggar nu och jag kom att tänka på en sak. Det är ju så himla synd om Tristan och Isolde för dom är ju så kära o.s.v Sen har vi de dumma i hovet som försöker avslöja kärleksparet och så har vi konung Marc som vill se Tristan och Isolde döda o.s.v


 Det jag kom att tänka på var att jag faktiskt tycker mest synd om Marc. Vad har han gjort för att förtjäna allt egentligen. Visst vill han döda Tristan och Isolde, och det är ju inte särskilt snällt, men lite mordlystna är de ju allesammans. Jag drar mig till minnes att det var lilla stackars Isolde själv som lurade ut sin bästa vän i skogen för att ta kål på henne. Vad hade egentligen Brangien gjort ( förutom att sällskapa kungen i sängen för Isoldes skull)? Stackars Marc säger jag, som är så kär i sin drottning men blir grundlurad av sin bästa vän.


 Skulle det inte varit lättar för Tristan att säga som det var från början. Tristan är ledsen men han råkade dricka någon magisk dryck och nu är Isolde och han kära så hon kan inte bli drottning. Konung Marc verkar vara vettig, det skulle han nog förstått.

Det skulle nog dock inte blivit lika spännande läsning;)

Av josefin silvhem - 24 september 2008 12:17

Hej hej!

Hela idén med läsdagbok har krånglat till sig lite för mig eftersom jag redan läst ut boken. Jag tänkte därför skriva någon slags text och tanke dagbok.


I mitt första inlägg tänker jag skriva om karaktärerna i Tristan och Isolde. Är det ingen mer än jag som känner att deras personlighet inte fått framträda i boken. Efter att ha läst hela boken kan jag fortfarande inte säga hur Tristan och Isolde egentligen tänker eller är. När jag läser en bok vill jag kunna känna igen mig i huvudpersonerna och känna medlidande med dem.

Visst, fin kärleksberättelse men vad är det Tristan ser i Isolde? Vad tycker Isolde är så speciellt med Tristan? Det måste vara något mer än hokuspokus drycken som gör dem så passionerade. Eller?

Jag känner ingenting.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<<
September 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards