Direktlänk till inlägg 24 september 2008

Första inlägget.

Av josefin silvhem - 24 september 2008 12:17

Hej hej!

Hela idén med läsdagbok har krånglat till sig lite för mig eftersom jag redan läst ut boken. Jag tänkte därför skriva någon slags text och tanke dagbok.


I mitt första inlägg tänker jag skriva om karaktärerna i Tristan och Isolde. Är det ingen mer än jag som känner att deras personlighet inte fått framträda i boken. Efter att ha läst hela boken kan jag fortfarande inte säga hur Tristan och Isolde egentligen tänker eller är. När jag läser en bok vill jag kunna känna igen mig i huvudpersonerna och känna medlidande med dem.

Visst, fin kärleksberättelse men vad är det Tristan ser i Isolde? Vad tycker Isolde är så speciellt med Tristan? Det måste vara något mer än hokuspokus drycken som gör dem så passionerade. Eller?

Jag känner ingenting.

 
 
Pernilla

Pernilla

26 september 2008 15:55

Nu har jag också läst ut boken och jag måste säga att flera gånger har jag tänkt på vad det du säger. Det kan väl inte bara vara drycken? För i så fall känns det plötsligt lite löjligt och tomt på något sätt. Men jag gillade boken ändån =P

http://sockerapplet.bloggagratis.se

 
Klara

Klara

28 september 2008 19:27

Jag tycker exakt samma sak! Allt man får höra är att Isolde är vacker och Tristan är modig. Jaha, vad mer då? Älskar Tristan bara Isolde för att hon är vacker?

http://klarapalmer.bloggagratis.se

 
invaderZIM

invaderZIM

28 september 2008 20:47

Tycker att du har en bra poäng här, det finns ett rätt stort avstånd mellan karaktärerna i boken och en själv som läsare, Tristan och Isolde är lite för stela för att man ska kunna få en bra inlevelse.

Väldigt snygg gjord blogg, by the way =)

http://invaderzim.bloggagratis.se

 
read more

read more

16 januari 2018 20:29

Take a look at the article. It is just the thing that you have to know how to cope with it.

http://bestessay-writing.services

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av josefin silvhem - 28 september 2008 19:03

Tristan och Isolde, skriven av Joseph Bédier, är en hjältesaga som handlar om ett ungt förälskat par. Tristan får i uppdrag att hämta Isolde och ge henne till Kung Marc. Isolde ska bli Marcs drottning. På vägen till Marc dricker Tristan och Isolde en...

Av josefin silvhem - 27 september 2008 12:18

Hej igen. När jag bläddrar igenom boken kom jag att tänka på ännu en sak. Kvinnornas plats i samhället är inte särskilt stark i boken. De har inte så mycket att säga till om. Ett exempel är på s.114 då Tristan har hjälpt Hertig Hoël i ett slag. Efter...

Av josefin silvhem - 25 september 2008 20:13

God afton! Tänkte göra ännu ett inlägg om vår kära bok. Ikväll har jag funderat lite på slutet av boken, alltså läs inte detta om du inte vill veta slutet. Jag har lite problem med att acceptera slutet på den lilla romansen. För det första, varför sä...

Av josefin silvhem - 24 september 2008 17:35

Har varit och kikat runt lite i era bloggar nu och jag kom att tänka på en sak. Det är ju så himla synd om Tristan och Isolde för dom är ju så kära o.s.v. Sen har vi de dumma i hovet som försöker avslöja kärleksparet och så har vi konung Marc som vil...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<<
September 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards